Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Używane Elektryki i Hybrydy - z Dixi‑Car

Używane samochody elektryczne i hybrydy

Przy komisie samochodów używanych zainstalowaliśmy stację ładowania dla elektryków i hybryd. Wśród używanych mamy samochody demostracyjne, jak Opel Grandland X Hybrid widoczny na drugim planie.

Jako komis dealerski profesjonalnie podchodzimy do sprzedaży używanych samochodów elektrycznych. Mechanicy z Dixi‑Car szkolą się z serwisu hybryd i elektryków, notabene wydatki na naprawy auta bateryjnego powinny być niższe niż spalinowego. Na parkingu zainstalowaliśmy stację ładowania samochodów elektrycznych, podwójny wallbox. Zapraszamy po używanego lub nowego elektryka.

Chociaż jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem Opla, trafiają się u nas również używane hybrydy i samochody elektryczne Toyoty, Nissana czy Hondy. Przyjmiemy w rozliczeniu elektryka większości marek obecnych na polskim rynku. Zapraszamy.

Znalezionych samochodów: 3.

Toyota Yaris 1,5 Hybrid 73 KM, Kamera cofania, klima automatyczna, Navi

Toyota Yaris 1,5 Hybrid 73 KM, Kamera cofania, klima automatyczna, Navi

rok 2018, 68000 km, PHEV (benzyna + prąd), skrzynia automat

cena brutto (faktura vat-marża) 

BMW Seria 2 BMW Seria 2 225xe iPerformance Salon PL 4x4 224KM

BMW Seria 2 BMW Seria 2 225xe iPerformance Salon PL 4x4 224KM

rok 2017, 95000 km, PHEV (benzyna + prąd), skrzynia automat

cena brutto (faktura vat-marża) 

Toyota Yaris 1,5 Hybrid 73 KM, Kamera cofania, klima automatyczna, Navi

Toyota Yaris 1,5 Hybrid 73 KM, Kamera cofania, klima automatyczna, Navi

rok 2018, 53600 km, PHEV (benzyna + prąd), skrzynia automat

cena brutto (faktura vat-marża) 

 

 

Używane Elektryki - Q&A

Jaką Opel daje gwarancję na baterię?

8 lat lub 160 tys. km, w zależności, co nastąpi pierwsze. Taką gwarancję mają osobowe i dostawcze Ople, m.in. Corsa‑e, Mokka‑e, Grandland Hybrid, Astra PHEV, Combo‑e, Vivaro‑e, Zafira‑e Life. Zobacz gamę elektryków.

Będzie to mój pierwszy elektryk w życiu. Skąd mam wiedzieć, czy to dobry wybór?

Szybki poradnik: PHEV, elektryk, diesel, czy benzyna?

Warto się zastanowić nad miejscem ładowania. Własny garaż jest argumentem za samochodem elektrycznym. Jeśli nie masz garażu czy gniazdka w firmie, rozważ hybrydę PHEV i zapoznaj się z mapą publicznych stacji ładowania, np. na greenwaypolska.pl. Przy ładowanej z gniazdka hybrydzie może wystarczyć ogólnodostępna ładowarka pod supermarketem; tych stacji będzie teraz przybywać. Przy zeroemisyjnym, bateryjnym samochodzie publiczna stacja ładowania też może wystarczyć, ale wtedy, żeby naładować baterię w trakcie zakupów (30-60 minut), musimy korzystać z szybkiego gniazdka DC, gdzie jak na razie prąd jest nieco droższy niż z gniazdek AC.

Ew. zwykła hybryda (nie ładowana z gniazdka), która tylko łagodzi piki w poborze energii - do takiej hybrydy nie potrzebujesz gniazdka. Przeczytaj nasz poradnik Samochód elektryczny w praktyce.

Na ile dopłata z programu "Mój elektryk" ew. zaburza sens zakupu używanego elektryka?

Owszem, dopłatę z programu "Mój elektryk" można otrzymać na nowy samochód elektryczny, a nie na używany. Ale to jest w cenach. Używane samochody elektryczne są tańsze o dopłatę, którą otrzymał kupujący. Rynek się tu dostosowuje. Natomiast warto pamiętać, że dopłata jest tylko na auta bateryjne, a nie na hybrydy, i to już będzie działać na korzyść pojazdów BEV, czyli bez silnika spalinowego, które w perspektywie roku-dwóch od wprowadzenia dotacji ("Mój elektryk" wszedł latem 2021) staną się bardziej dostępne cenowo względem hybryd.

Serwis samochodu elektrycznego

W Dixi‑Car są już przeszkoleni mechanicy, klienci przyjeżdżają elektrykami na zielonych tablicach - zobacz.

 

 

 

Zasięg samochodu elektrycznego

Jest odwrotnie niż w spalinowym. Zasięg samochodu elektrycznego jest większy w mieście, a mniejszy w trasie. Elektryk jest mistrzem odzyskiwania energii. Gdy zdejmujesz nogę z gazu i hamujesz silnikiem", doładowuje się bateria. A gdzie dużo hamujemy? Oczywiście w mieście. Na zasięg w trasie jest jednak sposób - jazda z prędkością 80‑100 km/h zamiast 130 km/h.

Zasięg auta elektrycznego

—W trasie, przy prędkościach autostradowych, zasięg spada nawet o połowę. Klienci są przyzwyczajeni, że w trasie samochód pali mniej. Ale w elektryku jest odwrotnie niż w samochodzie z napędem spalinowym. I to nie samochód elektryczny jest zły, tylko samochód spalinowy, który w mieście marnuje energię kinetyczną zamieniając ją w ciepło na klockach i tarczach hamulcowych, podczas gdy elektryk, gdy dojeżdżamy do czerwonego światła, doładowuje baterię – mówi Łukasz, menedżer ds. sprzedaży w Dixi‑Car.

Dlatego jeśli Opel Corsa‑e ma zasięg 337 kilometrów po naładowaniu baterii do pełna, to jest to realny zasięg w warunkach miejskich. Zasiegi dla elektryków Opel podaje wg WLTP, czyli normy ostrzejrzej, korzystniejszej dla klienta, niż dawna norma NEDC.

Ostatecznie zasięg i tak zależy od kierowcy. Jak zwiększyć zasięg?

  • W trasie jedź bliżej 80-100 km/h, zamiast 130 km/h.
  • "Hamuj silnikiem", nawet w trasie.
  • Klimatyzacja/ogrzewanie dodatkowo obciążają baterię. Lepiej dostosować ubranie, nawet uchylić okno.
  • Tryb jazdy Eko - pomaga kierowcy wydłużyć zasięg. Tryb Sport - skraca zasięg.
  • Jedziesz na wycieczkę krajoznawczą nad Wisłę? Zaparkuj samochód i przekrocz wał przeciwpowodziowy pieszo. Elektryk "pali" najwięcej na podjazdach. Google Maps pokazują przewyższenia, jeśli przełączymy nawigację na jazdę rowerem. Lepsza trasa doliną rzeki niż w poprzek masywu górskiego, przejazdy przez przełęcze, itp.
  • Utrzymuj ciśnienie w oponach. Zdemontuj belki dachowe. Wyjmij z samochodu zbędne narzędzia, butelki, akcesoria.

Auto elektryczne w praktyce - w odcinkach

 

 

Zobacz także

 

 

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!

02.2023

Lewarek zmiany biegów automatu, podgrzewane fotele, usb, start stop, ładowarka indukcyjna

78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż rocznika 2023 SsangYong